Diş Dolgu Uygulamaları

Diş sağlığında küçük ihmaller büyük sorunlara yol açar!

Aşınmalar ve çürükler gibi dişin fonksiyonunu ve yapısal bütünlüğünü bozan dokuların dişten uzaklaştırılması, uzaklaştırılan dokuların yerine özel malzemelerin konularak diş fonksiyonlarının ve estetiğinin iyileştirilmesi amacıyla gerçekleştiren uygulamalar “diş dolgusu” olarak adlandırılır.

Çürüyen, çatlayan, kırılan ve aşınan dişleri tedavi eden dolgu uygulamaları sırasında farklı malzemeler kullanılabilir. Hastalar ve doktorlar dolgu işlemi sırasında kullanılacak dolgu maddesini belirlerler. Günümüzde estetik görünümün önem kazanması ile dişin doğal renginde estetik dolgu malzemeleri sıklıkla tercih edilmektedir.

Diş Dolgusunda Hangi Materyaller Kullanılır?

Diş dolgusu yapılırken altın dolgular, amalgam dolgular, kompozit dolgular veya porselen dolgular kullanılabilir. Dolgu malzemesi hasta özelinde belirlenir ve hastanın beklentileri hesaba katılır. Her dolgu malzemesinin özelliği farklıdır. Örneğin altın dolgular 20 yıldan fazla süre kullanılabilirler ancak en pahalı tercihtirler. Aynı şekilde amalgam dolgular aşınmaya karşı oldukça dirençlidirler fakat estetik çözüm sunmazlar. Son yıllarda kompozit dolgular doğal görünümleri nedeniyle daha fazla tercih edilmeye başlamıştır.

Denta Klinik olarak gerçekleştirdiğimiz dolgu işlemlerimiz sırasında dolgu malzemeleri hakkında hastalarımızı bilgilendiriyor ve seçimi birlikte gerçekleştiriyoruz. Hastalarımızın memnuniyeti ve sağlıkları için en gelişmiş materyalleri kullanıyor, en yeni teknolojileri uyguluyoruz.

Dolgu Nasıl Yapılır?

Dolgu yapımı sırasında dişteki sorun belirlenir; dolgu çürük nedeniyle gerçekleştirilecekse öncelikle dişin çürük kısmının temizlenmesi gerekir. Çürüklerin derinliğine göre dolgu işlemleri sırasında lokal anestezi tercih edilebilir, çok yüzeysel çürüklerde lokal anesteziye dahi gerek duyulmayabilir. Çürükler tamamen temizlendiğinde özel bir aletin yardımıyla dişteki boşluk seçilen dolgu malzemesi ile doldurulur.

Diş Dolgusunun Faydaları Nelerdir?

Diş dolgusu dişin aşınan ve yapısal bozukluğu olan kısmının çıkarılmasını ve dişin güçlendirilmesini sağlayan bir uygulamadır. Diş dolgusu, malzeme seçimine de bağlı olarak, kişinin estetik kaygılarını sonlandırır.

Dolgu uygulamalarının kalıcılığı oldukça yüksektir. Tercih edilen dolgu malzemesinin türüne, hastaların ağız bakımlarına verdikleri öneme göre dolguların minimum 5 sene kalıcı olduğu söylenebilir.

Çürüklerin yol açtığı sızlamalar ve ağrılar dolgu işlemi ile birlikte ortadan kalkar. Böylece hastaların çiğneme kapasitesi artar ve ağrıları engellenir.

Dolgu işlemleri (geçici) özellikle kanal tedavisi gibi uzun süren tedaviler gerektiğinde enfeksiyon oluşmasını engeller.

Diş dolgu uygulaması dişlerin fonksiyonlarının geri kazanılmasını, çürüklerin yayılmasının engellenmesini ve diş kaybının önlenmesini sağlar.

Siz de dişlerinizde hassasiyet, çürüme ve doku kaybı hissediyorsanız ihmal etmeyin! Kısa sürede tamamlanan dolgu tedavisi sayesinde diş kayıplarınızı önleyebilir, çürük ilerlemesini durdurabilir üstelik estetik dolgu malzemeleri sayesinde gülüşünüzü güzelleştirebilirsiniz. Denta Klinik olarak sunduğumuz ayrıcalıklı hizmetlerden yararlanmak için bize ulaşabilirsiniz.