Horlama Protezi

Sessiz, derin ve huzurlu bir uyku mümkün!

Horlama; küçük dil, dil kökü ve yumuşak damak gibi hareketli dokuların hava yolunu kısmi ya da tamamen kapatması sonucu uyku halinde nefes alımı ile titreşen dokuların neden olduğu gürültülü ses olarak tanımlanabilir. Horlama başlı başına bir hastalık ya da sağlık sorunu değildir, daha çok sonuç veya belirti olarak değerlendirilir.

Horlamaya neden olabilecek birçok farklı faktör bulunur, horlama tedavi edilmezse ve ilerlerse uyku sırasında solunumun durması ve aniden yükselen horlama sesi ile karakterize olan uyku apnesi problemine dönüşebilir. Uyku apnesi; kronik, hayati tehlike barındıran ve acil tedavi gerektiren bir hastalık olarak sınıflandırılır.

Horlama tedavisi kapsamında birçok farklı yaklaşım eş zamanlı olarak uygulanabilir. Horlamanın nedenine göre belirlenen tedavi seçenekleri hastalara sunulur. Böylece horlamadan ve horlamanın neden olduğu şikayetlerden kurtulma şansına sahip olunur.

Horlama Tedavisinde Horlama Protezleri

Alt çeneyi önde ve aşağıda tutarak nefes geçişi sırasında hava yolunun genişlemesini sağlayan horlama protezleri alt ve üst çeneye takılan plak protezler olarak tanımlanabilir. Horlamanın en basit tedavileri arasında yer alan horlama protezleri ağız içi anatomi anomalilerin etkisini azaltan bir tedavi yöntemi olma özelliği taşır.

Denta Klinik’e horlama sorunu için başvuran hastalarımızın horlama nedenleri ve horlamalarının ne kadar fazla olduğu değerlendirilir. Daha sonra ölçüm ve analizler yapılarak horlama protezi hazırlanır. Horlama protezi hazırlanırken klinik ve radyolojik analizlerin sonuçlarına göre hareket edilerek horlama protezleri hastaya özel tasarlanır.

Horlama Protezi Tedavisinin Faydaları

Horlama protezi tedavisinin en önemli avantajlarından biri horlama sorununu hızlı bir şekilde tedavi edebilmesi ve cerrahi operasyon gereksinimini elimine etmesidir.

Horlama protezleri hızlı sonuç vermesinin yanı sıra ekonomik anlamda da hastaların konforunu arttıran bir tedavi seçeneğidir.

Horlama protezleri yapılan ölçümlerin sonuçlarına göre hasta özelinde üretilir. Bu nedenle rahat kullanılır ve hastaların uyku konforunu azaltmaz.

Horlama protezlerinin düzenli kullanılması halinde yaklaşık 3 haftalık süreçte hastalar değişimi hissederler. Horlama sorunu bir nefes problemine işaret ettiğinden, uyku kalitesini düşürdüğünden horlama protezleri sayesinde horlamanın neden olduğu yan etkilerden uzaklaşılır.

Denta Klinik olarak horlamanın hem sağlık hem de psikolojik anlamda yarattığı olumsuzlukları ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Hastalarımızın özel hayatlarında yaşayabilecekleri sıkıntıları azaltmak ve uyku kalitelerinin yükselmesine yardımcı olmak üzere önce horlama nedenlerini belirliyor, sonrasında ise hastalarımıza özel horlama protezleri üretiyoruz.