Diş Eti Hastalıkları Tanı ve Tedavileri

Diş eti hastalıkları erken belirtileri dikkate alınmalı…

Diş fırçalarken kanayan diş etleri, diş etlerinde hassasiyet, kronik ağız kokusu, iltihap akıntıları, dişler arasındaki mesafelerin artması gibi farklı belirtilerle etkisini hissettiren dişeti hastalıkları doğal dişlerin kaybına ve sindirim fonksiyonlarına zarar verebilir.

Gingivitis adı verilen diş eti iltihabı ile karakterize olan periodontal hastalıklar erken dönemde çok rahatsız edici belirtilere neden olmasa dahi ilerleyen dönemde diş etini ve dişleri destekleyen alveol kemiğine zarar verebilirler. Geri dönüşü olmayan hasarlardan korunmak için diş eti sağlığına mutlaka dikkat edilmelidir.

Denta Klinik olarak diş eti sağlığının korunması ve iyileştirilmesi adına uzman kadromuzla hizmet veriyoruz. İhmal edildiği takdirde geri dönüşü olmayan sağlık sorunlarına yol açabilen diş eti hastalıkları hakkında hastalarımızın farkındalığını arttırıyor, daha sağlıklı bir ömür için uzmanlığımızı en gelişmiş teknolojilerle birleştiriyoruz.

Diş Eti Hastalıkları Belirtileri Nelerdir?

Diş eti hastalıkları belirtileri yaşanan sorun ve sorunun ne kadar ilerlediğine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. En sık karşılaşılan dişeti hastalıkları belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Soğuk ve sıcağa hassasiyet
  • Çiğneme sırasında acı ve sızı
  • Ağızda kötü tat ve kronikleşen ağız kokusu
  • Şişkin ve kırmızı diş etleri
  • Diş temizliği sırasında diş etlerinde kanama
  • Diş ve diş eti arasında iltihap akıntıları

En Sık Görülen Diş Eti Hastalıkları Nelerdir?

• Gingivitis: En hafif seyreden periodontal hastalık olan Gingivitis, mikrobiyal dental plaklar nedeniyle oluşan; diş etinde kırmızılaşma, kanama, ödem ve ağız kokusu oluşumu ile karakterize bir hastalıktır.
  • Kronik Periodontitis: Diş etlerinin enfeksiyonu olan bu hastalık belirtileri yavaş ilerlediği için genellikle ihmal edilir. Dişlerde aralanma, dönme, sallanma, fonksiyon bozukluğu, apse oluşumu ve ağız kokusu gibi belirtilerle etkisini hissettiren kronik diş eti iltihaplanması ihmal edildiği takdirde cerrahi olarak tedavi edilir.
  • Agresif Periodontitis: Komplike tedavi yaklaşımlarının eş zamanlı uygulanması gereken bu diş eti hastalığında kemik kayıpları oluşabilir.

Diş Eti Hastalıklarının Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dişeti hastalıklarının tedavisi sırasında hastaların yaşadığı semptomlar değerlendirilir ve hastalar detaylı bir muayeneden geçirilir. Eğer erken dönem bulgularına rastlanırsa diş üzerindeki plakların ve taşların hekimler tarafından temizlenmesi gerekir. Aynı zamanda kök yüzeyinin düzeltilmesi de gerekli olabilir. Yapılan bu işlemler neticesinde iltihabi oluşumlara yol açan bakteriler uzaklaştırılır. Diş eti hastalıklarının erken döneminde uygulanan bu tedavilere ek olarak hastaların ağız bakımlarını aksatmamaları da tedavinin başarısı ve uzun süreli olması adına önem arz eder.

Diş eti hastalıklarının ileri düzeyde olması tedavi seçeneklerinin genişletilmesini gerektirir. Periodontal ceplerin derinliğinin azaltılması veya kaybolmaya başlayan kemik dokusunun yeniden kazandırılması için diş eti ameliyatı yani Gingival Flap Ameliyatı da gerekli olabilir.

Periodontoloji Hangi Alanlarda Faaliyet Gösterir?

Ağız içerisindeki yumuşak ve sert dokuların sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve hastalıkların tedavisi ile ilgilenen Periodontoloji diş hekimliği dalı; ihmal edilen tedaviler nedeniyle alveol kemiğinde oluşan kayıpların, kemik greft uygulamalarının, diş eti çekilmelerinin, diş eti büyümelerinin, implant uygulamalarının ve diş çekilmelerinin tedavileri özelinde faaliyet gösterir.

Genetik faktörler, ağız hijyeninin yeterince sağlanamaması, hormonal değişimler, beslenme yanlışları, sistemik hastalıklar ve sigara kullanımı gibi farklı nedenlerle meydana gelebilen diş eti hastalıkları ihmale gelmez! Denta Klinik olarak hastalarımızın diş eti hastalıklarını erken dönemde teşhis edip tedavi süreçlerini başlatıyoruz. Deneyimli ve profesyonel kadromuzla diş eti hastalıklarının neden olabileceği olumsuzlukları ortadan kaldırmayı amaçlıyoruz. Daha sağlıklı ve fonksiyonel diş etlerine kavuşmak için bize ulaşabilirsiniz.