Ağız Kokusu Tedavisi

Ferah ve sağlıklı nefesler için…

Tıbbi olarak “halitosis” olarak adlandırılan ağız kokusu; ağız içindeki enfeksiyonlar, tütün ürünlerinin kullanımı, tüketilen gıdalar, diş çürükleri, ağız bakımına yeterince özen gösterilmemesi gibi durumlarda kişilerin hayat kalitesini düşürür ve özgüven problemlerine neden olur.

Kişinin kendi ağız kokusuna karşı bağışıklık kazanması ağız kokusunun fark edilmesini zorlaştırır. Bu nedenle kişi girdiği ortamlarda dikkatini çeken ve özgüvenini azaltan tepkilerle karşılaşabilir. Ağız kokusu hem ağızdan hem de burundan gelebilir. Ağız kokusu şüphesi taşıyan bireylerin diş hekimlerine başvurması gerekir. Son yıllarda kişisel bakımın önem kazanmasıyla birlikte ağız kokusu tedavisine başvuranların sayısı dramatik bir artış göstermektedir.

Denta Klinik olarak ağız kokusu tedavilerimize geçmeden hastalarımızın yaşam ve beslenme alışkanlıkları hakkında bilgi ediniyoruz. Ağız kokusu nedenlerini belirlemek için kapsamlı tetkikler yürütüyor; hastalarımızın tıbbi geçmişini de irdeliyoruz. Böylece ağız kokusu nedenine ve hastamızın sağlığına özel ağız kokusu tedavisi belirleyebiliyoruz.

Ağız Kokusunun Nedenleri Nelerdir?

Ağız kokusunun kaynağı genellikle ağızdır. Dişeti hastalıkları, diş taşları, tükürük salgısı anomalileri, çürüyen dişler, ağız içi bakımının ihmal edilmesi, diş ipi kullanılmadığı için dişler arasında yemek artıklarının birikmesi ve dil üzerindeki bakteriyel birikintiler ağız kokusuna neden olabilir.

Aynı zamanda solunum yolu enfeksiyonu, mide ülseri, reflü, böbrek hastalıkları, karaciğer yetmezliği ve diyabet gibi hastalıkların da ağız kokusu nedenleri arasında yer aldığı bilinmektedir.

Tüm bu faktörlerden bağımsız olarak tütün ve tütün ürünleri kullanan, alkol tüketen, soğan-sarımsak gibi kötü kokulu yiyeceklerle beslenen kişiler de ağız kokusu şikayeti yaşayabilir.

Ağız Kokusu ve Dil Temizliği

Ağız kokusuna neden olabilen gizli etmenlerden biri de dil hijyeninin yeterince sağlanamamasıdır. Dil, yapısı gereği bakterileri barındırır ve bu bakteri birikintileri temizlenmediğinde ağız kokusuna neden olabilir. Ağız ve diş bakımının efektif bir şekilde yapılabilmesi için dilin yan ve üst kısımlarının uygun bir şekilde temizlenmesi gerekir. Ağız kokusu oluşumunun engellenmesi ve ağız kokusu tedavisi sürecinde dil temizliğinin büyük bir önemi bulunur.

Sigara Ağız Kokusuna Neden Olur Mu?

Elbette, sigara içerisinde barındırdığı onlarca kimyasal nedeniyle ağız içi bakteri florasını değiştirir. Diş eti hastalıklarının oluşumuna zemin hazırlar, diş eti kanamasına yol açıp iltihaplanmalara neden olarak ağız kokusunu ortaya çıkabilir. Sigaranın yarattığı bu değişimler sigaranın doğal olarak kötü kokusuyla birleştiğinde ağız kokusu kaçınılmaz bir sorun haline gelebilir.

Ağız kokusu hafife alınmamalıdır, bazı hastalıkların habercisi olarak da ortaya çıkabilen ağız kokusu sorunu yaşayanlar diş hekimlerine başvurmalıdır. Denta Klinik olarak ağız kokusu teşhis ve tedavisi süreçlerinde deneyimli kadromuzla hastalarımıza hizmet veriyor, kapsamlı tetkik uygulayarak ağız kokusunu tetikleyen tüm unsurları tespit ediyoruz.